Alpina B5 Touring

Nowa B5 Touring Alpina jest dorosłą, wyrafinowaną alternatywą dla M5, ale z dodatkową funkcjonalnością kombi.

Alpina od dziesięcioleci pielęgnuje ofertę BMW. Pomimo tego, że modele brasherowe marki są bardziej wyrafinowane, tuner jest inny, nawet jeśli chodzi o modele z silnikiem benzynowym, oferując kupującym alternatywę dla bardziej oczywistych samochodów, takich jak zupełnie nowy M5 z napędem na wszystkie koła.

Najnowszymi Alpinami, które dołączą do gamy są modele z serii B5 i D5 z serii 5. W zeszłym miesiącu przejechaliśmy wersję z silnikiem Diesla w Wielkiej Brytanii, ale teraz dostaliśmy klucze do burzliwej benzyny BiTurbo firmy B5 w bardziej praktycznym stylu.

Model na tych zdjęciach jest w rzeczywistości samochodem klienta, a nie demonstratorem prasowym, ponieważ obecnie w kraju jest tylko garstka B5. Okazuje się, że tylko dziewięć ma dotrzeć do Wielkiej Brytanii przed końcem roku. Każdy B5 otrzymuje zwykły zestaw i plakietki Alpiny, a także unikalne cyfrowe tarcze i numerowaną plakietkę na konsoli środkowej.

Pomimo większej mocy i momentu obrotowego niż M5, Alpina B5 używa zestrojonej wersji 4,4-litrowego silnika V8, który znajduje się w nie-brytyjskim BMW M550i. Każdy samochód ma napęd na wszystkie koła i sterowanie tylnymi kołami, a także ośmiobiegową automatyczną skrzynię biegów ZF. Nasz samochód siedział na standardowych 20-calowych kołach z oponami zimowymi Pirelli Sottozero.

O tej porze roku ta konfiguracja sprawia, że ​​jest ona alarmująco szybka i zwinna. W odpowiednich warunkach, B5 Touring będzie przebiegał z prędkością 0-62 mil / hw 3,6 sekundy (jedna dziesiąta wolniej niż w limuzynie) i uderzy 202 mil / h – pomimo przechylenia wagi na więcej niż dwie tony. Silnik nie reaguje tak, jak niektóre z najlepszych współczesnych modeli V8, ale nacisk na prędkość obrotową powyżej 4000 obr / min jest nieubłagany. Po pewnym początkowym opóźnieniu, bliźniacze turbosprężarki szpulują i oferują pozornie nieskończoną moc wprost do czerwonej linii. Mercedes-AMG E 63 jest prawdopodobnie bardziej charakterystyczny, a jego silnik bardziej zmysłowy, ale Alpinas zawsze był o smaku i wyrafinowaniu, a nie brutalnej ekstrawagancji.

I to jest to, co robi największe wrażenie. Nawet z momentem obrotowym 600 KM i momentem obrotowym 800 Nm sposób, w jaki Alpina B5 Touring pokonuje złamane brytyjskie drogi B, jest zdumiewający. Zgodna jazda i doskonałe wyrafinowanie to dwie rzeczy, które są teraz synonimem marki Alpina, a najnowsza posiadłość z serii 5 oferuje im mnóstwo korzyści.

Silnik jest ledwo słyszalny przy prędkościach autostradowych, a hałas drogowy jest utrzymywany na dystans nawet na dużych kołach i zimowej gumie. Hałas wiatru też prawie nie istnieje. Zawieszenie oferuje najpiękniejszą mieszankę komfortu i spokoju, pozornie likwidując grzbiety, zagniecenia i płytkie dziury, które są tak powszechne podczas chłodniejszych miesięcy.

A jednak, gdy chcesz coś zmienić, Alpina z radością spełni twoje oczekiwania. B5 zastępuje manetki zmiany biegów D5 dla odpowiednich łyżek montowanych na kołach, oferując pełną kontrolę nad słodką skrzynią biegów. Typowe tryby jazdy EcoPro, Comfort, Sport, Sport + i Adaptive pozostają takie same, zmieniając reakcję przepustnicy, masę kierownicy i czasy zmiany biegów, jak można się spodziewać.

Skórzane fotele ze skórzaną tapicerką i sterowana Alpina kierownica zapewniają idealną pozycję do jazdy, podczas gdy znane sterowanie BMW i intuicyjny ekran informacyjno-rozrywkowy sprawiają, że jest to łatwy samochód do życia. Kosztuje jednak ponad 36 000 £ więcej niż najdroższa 540i xDrive Touring.

Ale usiądź obok M5 w limuzynie i wygląda znacznie lepiej. BMW nie ma planów na pełnowartościowy wagon z oznaczeniem M, więc jest to najbliższy dostęp do 600-konnej serii 5 z miejscem dla psa. W rzeczywistości z tym samym 570-litrowym bagażnikiem (1700 litrów z złożonymi siedzeniami), masz wystarczająco dużo miejsca dla całej rodziny.

Za 91 000 funtów (sedan B5 kosztuje 89 000 funtów) otrzymasz długą listę standardowych urządzeń, w tym podgrzewane siedzenia, czterostrefową klimatyzację i bezprzewodowe ładowanie telefonu, a także nawigację BMW ConnectedDrive, radio DAB i kamerę cofania. Ponadto znajdziesz te 20-calowe koła, subtelny bodykit i quadowe rury wydechowe. Paski nie są opcją kosztowną, choć odważna zielona farba naszego samochodu kosztuje 2 200 £.

Ci, którzy nie są zainteresowani wysoką ceną na liście, raczej nie przejmują się tym, ile kosztuje ten samochód. Tym, co może być niepokojące, jest stosunkowo niewielki 66-litrowy zbiornik paliwa, który znacząco wpływa na zasięg. Podczas gdy D5, do którego jeździliśmy wcześniej, będzie szczęśliwie przekraczał 500 mil między kolejnymi wypełnieniami, ciężka prawą stopą zobaczy, że zatrzymujesz się znacznie częściej w samochodzie napędzanym benzyną.

Ten wpis został opublikowany w kategorii Bez kategorii i oznaczony tagami , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.