Audi A3 Sedan

Audi A3 Sedan to doskonała i świetnie wyglądająca alternatywa dla Mercedesa CLA.

Najnowsze Audi A3 ma wiele do zaoferowania i, przynajmniej naszym oczom, wersja limuzyna wprowadza do zestawu dodatkową dawkę stylu.

Dzięki tradycyjnemu projektowi „czterech drzwi i bagażnika” Audi może nie mieć ekstrawertycznego wyglądu Mercedesa CLA, ale nadrabia to prawdziwie eleganckim wyglądem – szczególnie, jeśli stać cię na reflektory LED i wykończenia S Line.

To nie jest tani samochód w porównaniu ze stablematami VW Group, takimi jak VW Golf czy Skoda Octavia, ale dobrze wyposażone, wygodne i pięknie zbudowane wnętrze zwiększa poczucie luksusu, więc nie powinieneś czuć się skrępowany.

Dostępna jest szeroka gama silników benzynowych i diesla, a także dodatkowa atrakcja quattro z napędem na cztery koła i Audi S tronic z podwójnym sprzęgłem. Wadą jest ograniczony zapas z tyłu i but, który jest proporcjonalny, ale nie tak wszechstronny jak A3 Sportback.

Audi A3 Saloon 1.4 TFSI Sport Nawigacja
Audi A3 Saloon jest częścią coraz bardziej rozszerzonej rodziny modeli A3 – jej siostrzanymi modelami są trzydrzwiowy i pięciodrzwiowy Sportback. Ta czterodrzwiowa wersja stanowi również podstawę dla nowszego kabrioletu A3.

Model ten został wprowadzony na rynek w 2013 roku, po raz pierwszy oferowano limuzynę w ramach serii A3. Swoje istnienie zawdzięcza temu, że rynki takie jak Chiny i USA wolą format czterodrzwiowy niż hatchbacki. Oczywiście, Audi uważa, że ​​może sprzedać również kilka w Wielkiej Brytanii.

Audi A3 Saloon korzysta z tej samej platformy co Sportback, więc ma nieco więcej miejsca na nogi niż trzydrzwiowy. Oferuje również o 45 litrów więcej przestrzeni bagażowej niż Sportback.

Z pewnością nie jest to „specjalna taksówka” – Audi stawia na A3 Saloon jako model premium w zestawie, dlatego jest dostępny tylko w wysokiej jakości tapicerkach Sport Navigation i S line Navigation. Ma także spory udział w cenie około 1500 funtów za trzydrzwiowy.

Jak można by się spodziewać, A3 Saloon pożycza silniki od reszty składu, rozpoczynając od 1,4-litrowego silnika benzynowego TFSI wyposażonego w technologię dezaktywacji butli (CoD). Dostępny jest również silnik benzynowy 1.8 TFSI oraz silniki diesla 1.6 i 2.0 TDI.

Oprócz poprzednio dostępnego gorącego klapy Audi S3, dostępna jest także limuzyna Audi S3 o mocy 296 koni.

Musisz wyglądać dość ciężko na bezpośrednich rywali w limuzynie A3. Mercedes tworzy wersję limuzyny klasy A zwaną CLA, ale ma stylizację inspirowaną stylem swoopy coupe, natomiast model A3 – choć elegancki – przypomina tradycyjnie czterodrzwiowy. Skoda Octavia dzieli platformę Audi, ale nie jest jej znaczkiem premium / executive, pozostawiając kupującym wyglądającym na rywali, takich jak większy i droższy salon BMW serii 3, oferujący alternatywne opcje.

A3 Saloon opiera się na tej samej znakomitej platformie, co zwykły luk A3, a także Volkswagen Golf, SEAT Leon i Skoda Octavia. W związku z tym prowadzi to w bezproblemowy sposób, jakiego można się spodziewać. Dzięki dobrej pozycji kierowcy i dobrze wyważonym elementom sterującym, poczujesz się jak w domu.

Przednie i tylne gąsienice opon są o 20 mm szersze niż w A3 Sportback, a Audi oferuje wybór trzech ustawień zawieszenia. Mniejsze ustawienia standardowe są dostępne we wszystkich wersjach jako opcja bezpłatna.

Zalecamy wszystkim kupującym wybór bardziej miękkiego zawieszenia, ponieważ bez niego Twój model Sport będzie dostarczany w standardzie w wersji siedzącej na zawieszeniu o wysokości 15 mm, a linia S zostanie obniżona o kolejne 10 mm. Jak wszystkie inne modele Audi S, daje to A3 Saloonowi niepotrzebnie pewną jazdę po brytyjskich drogach.

Kupujący mogą również wybrać amortyzatory magnetyczne o wartości 995 funtów, które zapewniają komfortowe, automatyczne, dynamiczne i indywidualne ustawienia. Nadal jednak preferujemy standardowe zawieszenie, ponieważ poprawia on jazdę i ma niewielki wpływ na prowadzenie.

Na krętych drogach A3 Saloon jest zwrotny i elastyczny, a jego schludne wymiary sprawiają, że jest w domu na wąskich drogach. W standardzie jest elektroniczny dyferencjał, więc podsterowność jest kontrolowana. Napęd quattro quattro z napędem na cztery koła jest dostępny dla wszystkich z wyjątkiem 1.4-litrowego silnika benzynowego.

Automatyczna skrzynia biegów S tronic z podwójnym sprzęgłem Audi jest dostępna we wszystkich wersjach silnikowych, ale modele z niższym zasilaniem są standardowo wyposażone w sześciobiegową ręczną skrzynię biegów.

Niezwykle, przynajmniej jeśli chodzi o sedan Audi, nie polecamy jednej z opcji silnika Diesla.

W rzeczywistości wszystkie silniki są fantastyczne, ale chcielibyśmy zaznaczyć, że benzyna 1.4 TFSI na żądanie jest taka sama. CoD oznacza, że ​​para cylindrów jest wyłączana bezproblemowo, gdy silnik nie jest obciążony – na przykład jazda na autostradzie – co znacznie zwiększa wydajność.

Najnowszy 148-litrowy 1,4-litrowy TFSI CoD o mocy 1,4 litra jest o 21 kg lżejszy niż silnik, który został wymieniony, a przy 250 Nm momentu obrotowego od 1500 obr./min. Zapewnia on żywe osiągi i szybką reakcję na biegi. Czas od 0 do 62 mph wynosi 8,2 sekundy przy prędkości maksymalnej wynoszącej 139 mil na godzinę.

Większa 1,8-litrowa benzyna TFSI nie ma CoD, ale jej 178 KM zapewnia większą wydajność

Ten wpis został opublikowany w kategorii Bez kategorii i oznaczony tagami , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.