Ford Fiesta Vignale – MINI Cooper 5dr

Ford Fiesta to jeden z naszych ulubionych samochodów: oferuje rozrywkową przyjemność z jazdy, nie rezygnując z komfortu i praktyczności, a to przy bardzo przystępnej cenie na średnich poziomach wykończenia.

Spójrz jeszcze wyżej, a jest coś w rodzaju anomalii: Fiesta Vignale. Po raz pierwszy Ford zaoferował swoją ekskluzywną linię wykończenia na supermini i jest skierowany do kupujących, którzy szukają samochodu kompaktowego do jazdy po mieście, ale nie chcą rezygnować z luksusu. Istnieje już kilka modeli, które zapewniają najwyższą jakość w tej klasie rynku, w tym niezwykle popularny MINI Cooper.

Dzięki stylowemu wizerunkowi i wysokiej jakości wnętrzu, MINI jest hitem wśród kupujących, ale tutaj spotyka się z najlepiej sprzedającym się samochodem w Wielkiej Brytanii Forda. Niedługo pojawi się model MINI, ale obecny samochód nadal jest liderem w swojej klasie dzięki dyskretnej stylistyce.

Czy nowy Vignale może pokonać utalentowanego mistrza supermini premium we własnej grze?

Ford Fiesta otrzymuje formułę supermini w sam raz: jazda jest przyjemna, dobrze wyposażona, ekonomiczna i ma dużo miejsca w środku. Cnoty te nie mają wpływu na wyposażenie, z którego korzysta ten model Vignale, więc wciąż jest to świetny samochód. Jednak wygląda na drogie w porównaniu z bardziej premium MINI.

Najlepszą opcją Fiesty jest podwozie, ponieważ samochód jest przyjemny w prowadzeniu bez względu na to, gdzie się znajdujesz. Jest wystarczająco wygodny i płynnie jeździ po wybojach i wybojach w mieście lub na koleinach B-road, ale jednocześnie można cieszyć się zgrabnym, sześciobiegowym ręcznym pudłem, dobrze wyważonym układem kierowniczym i zwinnym podwoziem. Jest też dużo przyczepności, a pokonywanie zakrętów z dużą prędkością pozwala rozkoszować się doskonałą konfiguracją Fiesty.

Mimo to MINI jeszcze bardziej reaguje. Czuje się również doskonale przygotowany do brytyjskich dróg, a szybki układ kierowniczy i sztywniejsze zawieszenie oznaczają, że ten samochód zapewnia większą zwrotność niż Ford.

Pomimo posiadania nieco mocniejszego silnika, Fiesta Vignale nie mogła dorównać trakcji Coopera z linii, więc w naszych testach była wolniejsza od 0 do 60 km / h. Ukończono testowy sprint w 9,3 sekundy, czyli o dziewięć dziesiąte w dół w czasie MINI.

Być może bardziej istotne dla codziennej jazdy jest test na 30-50 km / h, a Ford był tu szybszy. Czas ten wyniósł 4,0 sekundy na trzecim miejscu i 5,4 sekundy na czwartym miejscu, co było znacznie lepsze niż odpowiednio 5,0 sekund i 6,5 sekundy MINI Coopera.

Silnik 1,0-litrowy Fiesta jest bardziej chętny niż jego jednostka konkurencyjna, a podobnie jak MINI, pod maską wyczuwa się przyjemny trzyczęściowy silnik, dzięki czemu oba samochody są zabawne. Obaj są również silniejsi od niskich (180 Nm w Fordzie i 220 Nm w MINI), więc nie musisz ich mocno naciskać, jeśli nie jesteś w nastroju, podczas gdy oni także są zaskakująco spokojni podczas rejsu .

Zawieszenie Forda świetnie radzi sobie z pochłanianiem wstrząsów, które wraz z cichym silnikiem przyczynia się do udoskonalenia.

Jakość wnętrza jest dobra, ale w tym przypadku Ford zaczyna mieć mniej sensu w postaci Vignale. Pomimo wysokich cen i eleganckich skórzanych foteli, przenosi on tanie i wyglądające materiały z mniejszych Fiesty, a projekt deski rozdzielczej jest o wiele mniej ciekawy i interesujący niż jej rywal. Ośmiocalowy ekran dotykowy nie jest tak dobrze zintegrowany jak urządzenie MINI, ale oferuje większą funkcjonalność, w tym Apple CarPlay i Android Auto.

Jedną z najciekawszych funkcji MINI zawsze była przyjemność z jazdy. Wersja pięciodrzwiowa nie jest inna, a jej szybkie i bezpośrednie sterowanie, obfita przyczepność i świetna zmiana biegów oznaczają, że kręcenie się po krętej drodze wywoła uśmiech. I choć jest trochę sztywniejszy niż Ford, Cooper jest bardziej zwinny.

Podczas gdy MINI nie jest niewygodne, Ford jest bardziej zgodny, szczególnie w mieście. Pozycja kierowcy jest lepsza w brytyjskim samochodzie, co pomaga z komfortem, ale nie ma zbyt wiele zalet, ponieważ kabina Fiesty jest również dobrze rozplanowana.

Sześciobiegowa ręczna skrzynia biegów ma podobną mechaniczną zmianę w stosunku do swojego rywala, więc jest przyjemna w użytkowaniu, podczas gdy 1,5-litrowy trzy-cylindrowy silnik pod maską Coopera brzmi dobrze, więc zmiana sprzętu często nie jest kłopotliwa.

Mimo, że MINI był o 9 dziesięciokrotnie szybszy od 0 do 60 km / h, niż jego rywal, notując czas 8,4 sekundy, to spadł za Forda podczas naszych testów w biegu. To było najbardziej zauważalne w wyższych stosunkach: Cooper pokonał 50-70 mil na godzinę na piątym miejscu w 9,4 sekundy, ale Ford był znacznie szybszy, biorąc zaledwie 7,5 sekundy. Po szóste, MINI potrzebowało 12,4 sekundy na wykonanie tego samego testu, podczas gdy Ford zanotował dokładnie 10-sekundowy czas. To było o 2,4 sekundy szybsze, częściowo dzięki nieco krótszemu przełożeniu, co oznacza, że ​​będziesz musiał częściej zmieniać MINI.

Ale silnik Coopera jest trochę gładszy od Fiesty i ma zabawną ścieżkę dźwiękową, która sprawia, że ​​bieganie jest zabawne i wciągające. W połączeniu z MINI jest jeszcze bardziej czujny

Ten wpis został opublikowany w kategorii Bez kategorii i oznaczony tagami , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.