Ford S-MAX

Ford od dawna jest mistrzem, jeśli chodzi o oferowanie samochodów dla mas, ale pomysł przewoźnika o sportowym zacięciu był pojęciem obcym, aż do przybycia marki S-MAX.

MPV były pionowe, boxy i przeciętne, aby jeździć, zanim ten siedmiomiejscowy pojazd został wprowadzony na rynek w 2006 roku. S-MAX oznaczał, że transport rodziny może być naprawdę zabawny, ponieważ z powodzeniem zmienił sportowy styl jazdy z nabywcami funkcjonalności, których oczekuje się od przewoźnika ; i rzucono styl na miarę.

S-MAX zdobył tytuł European Car of the Year 2007 i był jednym z najbardziej zasłużonych zwycięzców od dłuższego czasu.

Historia
Po dotarciu do brytyjskich salonów sprzedaży w czerwcu 2006 r., S-MAX był oferowany w wersjach benzynowych 2.0 i 2.5T, obok silników diesla 1.8 i 2.0 TDCi. ESP stało się standardem od maja 2007 r., A trzy miesiące później do oferty dołączył silnik benzynowy o pojemności 2,3 litra. 175-konny 2,2 TDCi zadebiutował w marcu 2008 r. Wyłącznie w wysokiej jakości formie Titanium, obok wersji Econetic z 1.8-litrowym flex-fuel, która może być zasilana benzyną E85; to było oznakowane FFV (FlexiFuel Vehicle), ale nie był wielkim sprzedawcą.

W kwietniu 2010 r. Pojawił się model S-MAX z nowym wyglądem, nową technologią bezpieczeństwa (w tym ostrzeganiem przed martwym polem), ulepszonym wnętrzem i zgodną z normą Euro 5 2,0-litrową turbodoładowaną benzyną SCTi i silnikami wysokoprężnymi TDCi oraz nowym podwójnym sprzęgłem skrzynia biegów, badged PowerShift. S-MAX drugiej generacji został wprowadzony w 2015 roku.

Którą mam kupić?
S-MAX Mk1 ewoluował przez cały okres dziewięciu lat produkcji, ale był tylko jeden lifting twarzy. Wczesne przykłady mogą cierpieć na usterki elektryczne, więc późniejsze samochody są bardziej niezawodne.

Obrazek 2 z 14Używany przegląd Forda Forda S-MAX
Zdjęcie 2 z 14
Bardzo spragniony 2.5T oferuje wysoką wydajność, ale 2.0 SCTi jest o wiele bardziej oszczędny. To diesle oferują uderzenie gospodarki; jednostki 2,0 i 2,2 litra są prawdziwymi klejnotami.

Wszystkie modele S-MAX wyposażone są w podgrzewaną przednią szybę i klimatyzację, a także w elektrycznie sterowane lusterka z elektrycznie regulowanymi lusterkami.

Modele Zetec wyposażone są w aluminiowe felgi, dwustrefową klimatyzację, elektrycznie sterowane tylne szyby i sportowe fotele przednie, a Titanium dodaje automatyczne światła i wycieraczki, automatycznie przyciemniające lusterko wsteczne, tempomat, czujniki parkowania dookoła, a także szkło zapewniające prywatność.

Alternatywy dla Ford S-MAX Mk1
Istnieje kilka krakingowych kompaktowych MPV, ale żaden nie jest tak dobry w prowadzeniu jak S-MAX. Niektóre oferują jeszcze lepszą wartość, takie jak Renault Grand Scenic i Citroen C4 Grand Picasso, które są dostępne w pięciu lub siedmiu miejscach.

Jeśli wartość jest kluczowym wymogiem, przyjrzyj się Vauxhall Zafira w formie zwykłej lub Tourer; ten ostatni jest nowszym wzornictwem i zauważalnie bardziej miękkim. Toyota Verso (2009-2013) jest niezawodna i wszechstronna, ale generalnie bardziej kosztowna od S-MAX. Mazda 5 jest dobrym zakupem w formie Mk2 (od 2010 r.), Ale oryginał nie był tak niezawodny, jak można się spodziewać Mazdy.

Czego szukać:
Opony
S-MAX jest ciężki, a jego moc idzie na przednie koła, więc przednie opony nie trwają długo. Sprawdź ich stan.

Silniki
Silniki TDCi 1.8 i 2.2 mogą być niepewne i mieć słabą ekonomiczność, jeśli oprogramowanie ECU wymaga aktualizacji.

Elektryczne
Właściciele donoszą, że gra się elektronicznie. Sprawdź regulację klimatyzacji, demister tylnej szyby, oświetlenie i stereo.

Powódź
Zatory w kanałach wentylacyjnych mogą zalać miejsca na nogi, potencjalnie powodując kosztowne uszkodzenia krosna.

Wnętrze
Stylowo zaprojektowane i ogólnie dobrze rozplanowane kabina oferuje mnóstwo miejsca dla pięciu osób. Ale chociaż trzeci rząd jest przydatny, jest odpowiedni tylko dla dzieci – lub dorosłych na krótkich trasach. Wszechstronność siedzeń jest jednak świetna, a do dyspozycji jest 26 schowków, a po złożeniu płaskich siedzeń można złożyć 2000 litrów.

Koszty eksploatacji
Przerwy serwisowe są ustalone na 12 500 km lub co 12 miesięcy. Koszty różnią się w zależności od przebiegu, ale od 189 do 259 funtów w przypadku samochodów benzynowych i od 199 do 309 funtów za diesle. Auto przekładnie potrzebują płynu zmieniającego się co trzecią usługę, przesuwając ceny do 563 £.

Samochody powyżej czwartego roku życia otrzymują zniżki, świadcząc drobną usługę za 125 funtów a główne za 195 funtów. Wszystkie diesle, oprócz 1.6 TDCi, mają pasek klinowy, który należy wymieniać co 125 000 mil lub 10 lat za 399 funtów. Air-con gaz jest wymieniany co trzy lata (49 £), płyn hamulcowy co dwa (39 £) i płyn chłodzący raz na dekadę (50 £).

Przypomina
Doszło do siedmiu wycofań dla S-MAX. Pierwszy, w lipcu 2006 r., Dotyczył wycieków paliwa i wyłączenia silnika. Podgrzewanie szyb przednich spowodowało ponowne wycofanie, podczas gdy trzecie dotyczyło problemów z hamulcami.

Szklany panel dachowy potencjalnie odłączający się doprowadził do kolejnej kampanii; działanie w grudniu 2010 r. dotyczyło tej samej winy. Szóste wspomnienie dotyczyło problemów z hamulcami, a ostatnie dotyczyło potencjali

Ten wpis został opublikowany w kategorii Bez kategorii i oznaczony tagami , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.