Hyundai i30 N

Hyundai grał na oślep z pierwszym gorącym hatchbackem. Model i30 N to produkt starannie opracowany, łączący w sobie gotowość silnika z wciągającym i regulowanym podwoziem oraz doskonałym układem kierowniczym. Może nie oferować natychmiastowej mocy i napędu na cztery koła droższych konkurentów, ale wciąż jest jedną z najlepszych w swojej klasie.

Jest to również wygodne, dobrze wyposażone i codzienne użytkowanie, a nawet udaje mu się wyglądać dobrze przy znanych wyzwiskach gorącej klapy. Tylko wnętrze, które nie wydaje się być o wiele bardziej wyjątkowe niż zwykłe i30, i brak jakiegokolwiek dziedzictwa lub prestiżu odznaki, zawodzi.

Nasz wybór
Hyundai i30 N Performance
Prawie każdy główny producent samochodów miał w pewnym momencie swój palec w wodzie na rynku samochodów wyścigowych, ale Hyundai ma bardzo małe doświadczenie. Poza wersją letnią i30 Turbo poprzedniej generacji i30, jej oferta obejmuje przede wszystkim niezawodność i przestrzeń w konkurencyjnej cenie.

Ale i30 N stanowi początek czegoś nowego dla koreańskiego producenta samochodów. Po wielu latach budowania finansów i produkcji udało się przyciągnąć największe talenty różnych europejskich producentów samochodów, w tym byłego szefa działu technicznego w dziale M Albert Biermann. Dzięki siedzibie projektowej w Europie i bazie inżynieryjnej na torze wyścigowym Nurburgring w Niemczech, Hyundai traktuje nas poważnie jako nową pod-markę wydajności „N”.

I30 N to pierwszy produkt oddziału N Hyundai, który ma wprowadzić na rynek wiele sportowych modeli w nadchodzących latach. „N” oznacza zarówno Nurburgring, jak i Namyanga, globalne centrum badawczo-rozwojowe Hyundai w Korei Południowej. Daleko od wzięcia standardowego i30 i umieszczenia w nim większego silnika, zespół programistów spędził wiele czasu na przeglądzie podwozia, aby upewnić się, że poradzi sobie z oferowaną mocą.

Jest dostępny w dwóch stanach: bazy i30 N oraz i30 N Performance. Standardowy samochód wykorzystuje 2-litrowy turbodoładowany czterocylindrowy silnik benzynowy do produkcji 247bhp i 378nm momentu obrotowego, sprzężony z sześciobiegową manualną skrzynią biegów, wykorzystującą funkcję dopasowania do prędkości obrotowej, aby przyspieszyć przepustnicę przy obniżaniu biegu. Dostaje pięć drzwi, cztero-trybowe amortyzatory, otwarty mechanizm różnicowy i 18-calowe koła, aby je oznaczyć.

Oczekuje się, że większym sprzedawcą będzie i30 N z pakietem wydajności, który dodaje 3000 funtów do ceny katalogowej i widzi moc zwiększoną do 271bhp. Dostępny jest również aktywny układ wydechowy, elektronicznie sterowany mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu, większe hamulce i 19-calowe koła dodane do zestawu. Oba samochody siedzą 8 mm niżej na ziemi niż standardowe i30.

Dla porównania, najbliższy rywal i30 N, VW Golf GTI, wystawia 227bhp w normalnej formie i 242bhp z Pakietem Wydajności, choć jest lżejszy od Hyundaia. Ta ostatnia specyfikacja jest również wyposażona w elektroniczną blokadę przednią, chociaż elementy takie jak adaptacyjne amortyzatory są opcjonalne w Golfie.

Nawet podstawa i30 N oferuje zwinne, wciągające wrażenia z jazdy dopasowane do skomponowanej jazdy. Wielu szybszych rywali nie jest tak przyjemnych do prowadzenia
Większość Hyundai oferuje akceptowalną dynamikę jazdy, ale nie wyróżnia się w porównaniu do liderów klasy. I30 N jest inny. Inżynierowie podwozia marki wykonali świetną robotę, przekształcając nieatrakcyjnego rodzinnego hatchbacka w ostry i przyjemny samochód o niewielkich osiągach.

Od samego początku można stwierdzić, że i30 N jest prawidłowym gorącym lukem, z wyraźną nutą wydechową (szczególnie w samochodach wyposażonych w aktywny układ wydechowy) i odczuwanym zawiasem. Sam komfort jazdy można regulować za pomocą amortyzatorów adaptacyjnych, indywidualnych trybów jazdy i niestandardowej funkcji, umożliwiając wybór różnych parametrów mapowania silnika, zawieszenia, uwagi wydechu, trybów różnic, dopasowania obrotów i innych. Model i30 N jest najlepszy na brytyjskich drogach z mniej agresywnym zawieszeniem, ale ze wszystkim innym w sportowym trybie.

Po ustawieniu, Hyundai czuje się bardzo czujny i daje wiele informacji zwrotnych, zarówno poprzez precyzyjne sterowanie, jak i podwozie. Pozwala na budowanie zaufania dzięki zaufaniu, dzięki któremu można uzyskać potężny poziom przyczepności na przednim końcu oraz dobrze ocenione zawieszenie, które pozwala utrzymać kontrolę nad uderzeniem, a jednocześnie nie jest zakłócane przez duże nierówności. Może nie być tak szybka w punkcie, jak najlepsze klapy do napędu na cztery koła, ale jest tak samo zabawna jak wiele z nich.

Modele bez pakietu Performance Pack nie tracą mocy, gdy płynnie zjeżdża się z zakrętu, ale w normalnej jeździe trudno jest zauważyć różnicę. Wszystkie i30 N mają napiętą, ale skomponowaną jazdę w ustawieniach komfortu lub sportu, ale tryb N jest po prostu zbyt sztywny dla brytyjskich dróg i jest najlepiej zarezerwowany dla toru. Jak można się było spodziewać, 18-calowe koła standardowego modelu dodają nieco więcej miejsca do jazdy.

Ten wpis został opublikowany w kategorii Bez kategorii i oznaczony tagami , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.