Peugeot 308 GTi

Peugeot 308 GTi jest ładnie wyglądającym, choć nieco konserwatywnym, gorącym hatchbackiem, z doskonałą stylistyką i przyjemną jazdą

Peugeot 308 GTi to stylowy, ale skromny, ciepły właz, który oferuje mnóstwo zabawy dla kierowcy entuzjastów, nawet jeśli jego wydajność jest zacieniona przez silniejszych rywali. Nie jest pozbawiona dziwactw, w tym nietypowego układu deski rozdzielczej i-Cockpit, a podczas gdy jest wygodna i przestronna z przodu, model 308 nie pasuje do VW Golfa w wszechstronnych praktycznych stawkach. But jest duży, ale trochę niezgrabny, a tylne siedzenia są ciasne.

Nadrabia brak siły, ponieważ jest lżejszy od większości konkurentów, dzięki czemu czuje się zwinny na drodze. Przyczepność również jest doskonała, a jakość jazdy jest przyzwoita, jeśli chodzi o poziom osiągów w ofercie.

Słowa „Peugeot” i „GTi” wystarczą, by zachęcić entuzjastów jazdy do jazdy samochodem, i tylko tych, którzy są na tyle szczęśliwi, aby doświadczyć archetypowej gorącej klapy Peugeot 205 GTi – jednego z najbardziej charakterystycznych samochodów wyścigowych lat 80-tych.

Od tego czasu sektor gorącej kreskowania znacznie się rozwinął, a nowe modele stają się coraz bardziej zaawansowane technicznie (i mocniejsze) z każdym kolejnym pokoleniem. Honda Civic Type R, Ford Focus RS i BMW M140i to jedne z najbardziej pożądanych konkurentów w branży, a także modele Volkswagen Golf GTI i Golf R.

Niestety, Peugeot z trudem odnosił sukcesy rakiety kieszonkowej z lat 80. i pomimo tego, że w ciągu minionych dziesięcioleci wprowadził na rynek różne modele GTI, nigdy nie rozpalały one magii dla entuzjastów.

W ostatnich latach sprawy zaczęły nieco rosnąć, a punktem kulminacyjnym było wprowadzenie obecnego modelu 208 GTi, który miał nieco więcej z tego starego pizzazza z lat 205. Samochód został opracowany przez ekspertów Peugeot Sport; strój założony przez impresario sportowego Jeana Todta w 1981 roku, by kierować sportowymi przedsięwzięciami francuskiej firmy. Peugeot Sport jest również odpowiedzialny za 308 GTi i oferuje szeroki zakres ulepszeń do standardowego modelu z dobrym skutkiem.

Model 308 GTi używa tego samego silnika o pojemności 1,6 litra, co model 208 GTi, napędzając przednie koła w klasycznym stylu gorącej klapy poprzez – równie klasyczną – sześciobiegową manualną skrzynię biegów. Wersja GTi również jeździ nieco niżej niż standardowa klapa, ma o wiele bardziej dynamiczne ustawienia sprężyny i amortyzatora, a także działa z mechanizmem różnicowym o ograniczonym poślizgu, aby poprawić przyczepność.

Model 308 GTi jest dostępny tylko w wersji pięciodrzwiowej hatchback i znajduje się na szczycie linii 308, która w przeciwnym razie skupia się na komforcie i ekonomii. W momencie premiery dostępne były dwie wersje (247bhp lub 266bhp), ale samochód o niższej mocy był później opuszczany z powodu braku popytu.

Nie jest to najbardziej uderzające na papierze, ale wydajność jest energiczna, a podwozie jest zwinne i sprężyste
Model 308 GTi oferuje subtelny wygląd w porównaniu z niektórymi rywalami z gorącym lukiem. W porównaniu z wieloma z nich jest znacznie słabszy, ale wciąż jest dużo zabawy. Mała kierownica zapewnia szybkie i zwinne połączenie z przednim końcem, a mimo iż kierowanie nie ma żadnego znaczącego wrażenia, daje dużo pewności podczas rzucania samochodu w zakręty.

Połączenie zmodyfikowanego zawieszenia, mechanizmu różnicowego o ograniczonym poślizgu i lepkiej gumy oznacza, że ​​można bardzo mocno oprzeć się o samochód, zanim zacznie się ślizgać. Imponuje nawet na mokro. Mniej imponujące jest działanie sześciobiegowej skrzyni biegów, która ma długi rzut i jest nieco zbyt wełnista.

Jazda jest zaskakująco dobra w przypadku gorącego włazu, zwłaszcza gdy nie jeździsz tak, jak go ukradłeś. Jeśli chodzi o elastyczność, uważamy, że 308 GTi jest pokonane tylko przez VW Golfa R, a francuski hatchback jest naprawdę relaksujący, aby przejechać jedne z najtrudniejszych torów w Wielkiej Brytanii. Niektórzy kierowcy bez wątpienia chcą, aby ich gorące włazy pokazywały nieco więcej „dramatu”, ale inni docenią korzyści. To powiedziawszy, jest też przycisk Sport, który zwiększa reakcję przepustnicy, zmienia pakiet instrumentów ze spokojnego białego na gniewny czerwony i wzmacnia hałas silnika w kabinie.

Wydajność hamowania jest idealnie dopasowana do zadania, dzięki zestawowi wentylowanych płyt Alcon z przodu z czterema zaciskami garnka – pomalowanym na czerwono i ozdobionym logo Peugeot Sport, dla dodatkowego efektu.

Pomimo oferowania silnika o niższej mocy 247bh podczas startu, w wersji 308 GTi dostępna jest tylko jedna opcja. W nowiutkich samochodach znajdziesz sześciocylindrową jednostkę o pojemności 266 koni mechanicznych o pojemności 1,6 litra, która została zmasowana z lekkimi tłokami wyścigowymi Mahle, wyższym ciśnieniem wtrysku paliwa i turbosprężarką typu twin-scroll. To nie jest najgorętszy z gorących silników klapy, ale dzięki mięsistemu momentowi obrotowemu 330 Nm i niskiej masie własnej wystarcza, aby zwiększyć wydajność. Peugeot twierdzi, że czas 0-62 mil na godzinę 6,0 sekund martwy, i uważa, że ​​stosunek mocy do masy 308 GTi jest jednym z najlepszych w swojej klasie. Maksymalna prędkość to 155 mph.

Ten wpis został opublikowany w kategorii Bez kategorii i oznaczony tagami , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.